Uit onderzoek Op deze pagina zullen wij berichten plaatsen die gewoon interessant zijn voor een ieder. WAAR 4 PERSONEN SAMENKOMEN IN HET VERLEDEN -------------------------------------------------------------------------------- Wat is nou zo leuk om je stamboom uit te zoeken? Je begint bij jezelf, je ouders, opa en oma en dan daar weer de ouders van en zo ga je verder terug in het verleden. Natuurlijk is een zijwaarts onderzoek ook van toepassing, de zusters en broers van je vader en moeder, van je opa en oma. Je ziet dat je dan vrij veel informatie krijgt hoe jou familie in elkaar steekt. Nog leuker wordt het als je andere familieleden tegenkomt die ook hun lijn aan het uitzoeken zijn. Dan rijst de vraag waar zullen wij samen komen in het verleden. Daar doe je jaren over, ik zelf bijvoorbeeld ben in de eerste helft van de jaren '80 begonnen. Archief in en archief uit, tegenwoordig kun je een heleboel voorwerk doen thuis via het internet. Ik heb een klein staatje gemaakt waar een viertal samen komen. Ruud van der Neut en Rob van der Neut komen al samen bij Teunis van der Neut gehuwd met Anderijntje Poot 1870 - 1935. Jan van der Neut en Willem van der Geest (Neut geboorte- geslachtsnaam) komen samen bij Jacob gehuwd met Aaltje Theunis van der Velde 1730 - 1816. Alle vier komen wij uiteindelijk samen bij Dirk Pieterse van der Neut gehuwd met Lijntje Hindevelt 1686 - 1775. Vandaar gaan wij gezamenlijk verder naar het jaar +/- 1570.
Tijdens het onderzoek naar aanvullende stamboom gegevens, kom je ook terecht in genealo- gisch onderzoek van andere families. Zo ook in een parenteel van Aert van Swol. Hier kom ik o.a. één Feitje van der Neut tegen geboren omstreeks 1836. het 3e huwelijk van Harmanus Meijer. Ook haar ouders Gerrit van der Neut en Merrigje Goudriaan stonden hier vermeld. Dus gelijk bij dit gezin in de stamboom gekeken. In dit gezin stond wel een Merrigje met dezelfde geboorte datum 7 oktober 1836. Dit trok mijn aandacht om verder uit te zoeken. Merrigje moest Feitje zijn.Uiteindelijk heb ik de geboorte, huwelijk en overlijden aktes gevonden. Hier bleek ook dat dit huwelijk haar 3e was. Haar eerste huwelijk was met Hendrik Kloek, haar tweede huwelijk was met Klaas Mackai. Feitje van der Neut is overleden op 72 jarige leeftijd, 24 september 1909 te Driebergen. Het geeft altijd voldoening als je weer een stukje van de puzzel kunt plaatsen.
Feitje van der Neut --------------------------------------------------------------------------------
Berichten Op deze pagina zullen wij berichten plaatsen die gewoon interessant zijn voor een ieder. WAAR 4 PERSONEN SAMENKOMEN IN HET VERLEDEN ----------------------------------------------------------------- Wat is nou zo leuk om je stamboom uit te zoeken? Je begint bij jezelf, je ouders, opa en oma en dan daar weer de ouders van en zo ga je verder terug in het verleden. Natuurlijk is een zijwaarts onderzoek ook van oepassing, de zusters en broers van je vader en moeder, van je opa en oma. Je ziet dat je dan vrij veel informatie krijgt hoe jou familie in elkaar steekt. Nog leuker wordt het als je andere familieleden tegenkomt die ook hun lijn aan het uitzoeken zijn. Dan rijst de vraag waar zullen wij samen komen in het verleden. Daar doe je jaren over, ik zelf bijvoorbeeld ben in de eerste helft van de jaren '80 begonnen. Archief in en archief uit, tegenwoordig kun je een heleboel voorwerk doen thuis via het internet. Ik heb een klein staatje gemaakt waar een viertal samen komen. Ruud van der Neut en Rob van der Neut komen al samen bij Teunis van der Neut gehuwd met Anderijntje Poot 1870 - 1935. Jan van der Neut en Willem van der Geest (Neut geboorte- geslachtsnaam) komen samen bij Jacob gehuwd met Aaltje Theunis van der Velde 1730 - 1816. Alle vier komen wij uiteindelijk samen bij Dirk Pieterse van der Neut gehuwd met Lijntje Hindevelt 1686 - 1775 Vandaar gaan wij gezamenlijk verder naar het jaar +/- 1570.
Tijdens het onderzoek naar aanvullende stamboom gegevens, kom je ook terecht in genealogisch onderzoek van andere families. Zo ook in een parenteel van Aert van Swol. Hier kom ik o.a. één Feitje van der Neut tegen geboren omstreeks 1836. het 3e huwelijk van Harmanus Meijer. Ook haar ouders Gerrit van der Neut en Merrigje Goudriaan stonden hier vermeld. Dus gelijk bij dit gezin in de stamboom gekeken. In dit gezin stond wel een Merrigje met dezelfde geboorte datum 7 oktober 1836. Dit trok mijn aandacht om verder uit te zoeken. Merrigje moest Feitje zijn.Uiteindelijk heb ik de geboorte, huwelijk en overlijden aktes gevonden. Hier bleek ook dat dit huwelijk haar 3e was. Haar eerste huwelijk was met Hendrik Kloek, haar tweede huwelijk was met Klaas Mackai. Feitje van der Neut is overleden op 72 jarige leeftijd, 24 september 1909 te Driebergen.Het geeft altijd voldoening als je weer een stukje van de puzzel kunt plaatsen.